Nu är det dags för en av året större händelser på kortvågen!

Klubben brukar köra med klubbsignalen SK5DB i klassen för Multi Operator. Eftersom det är en 48-timmars-aktivitet så finns det många möjligheter att delta, särskilt om de som vill vara med delar på uppgiften.

Det brukar vara fullt med stationer på alla kortvågsfrekvenser som vi får köra på och som är tillåtna i testen. I alla fall om inte solen ställer till det på något sätt, men något band är alltid körbart!

Är du intresserad av att vara med och kämpa?

Anmäl datum och tidsperiod som du kan köra, antingen i klubbens grupp på Facebook eller via mail till sm5xsh och sedan ssa.se så skall det komma fram.

Hjälp till att sätta SK5DB i resultatlistan!!

SM5XSH Martin

Uppdatering 190328

Många av medlemmarna åker till amatörradioloppisen i Eskilstuna under lördagen, vilket gör att vi inte kör detta som en klubbaktivitet detta år.

Återkommer med info om kommande contest som körs med klubbsignal.

SM5XSH Martin