Russian DX Contest körs nu i helgen!

Tid; 16/312:00 UTC -17/3 12:00 UTC, SSB och/eller CW
Vi kommer att köra från klubbstationen med SK5DB som call, i multi-operatörsklassen (MOST - Multi Op, All Bands, Single transmitter).

Det innebär att alla som vill kan vara med, även du som går utbildning. Vi kommer framför allt att köra SSB, men den som kan och vill får även köra CW.

Alla kan köra alla i denna contest vilket innebär att det alltid finns stationer att köra.

Vill du vara med och prova?

Meddela mellan vilka tider du kan delta till sm5xsh(at)ssa.se

Är du med i Facebookgruppen för Medlemmar Uppsala Radioklubb, kan du även svara på inlägget om klubbaktiviteten där med info om när du vill medverka.

PS. Nästa stora aktivitet från SK5DB blir CQ WPX SSB som körs 30-31 mars. Det är en 48-timmars contest där alla kör alla på SSB. Du kan redan nu anmäla intresse till detta med info om när du vill köra klubbstationen. DS.

SM5XSH Martin