Klubbstugan kommer att vara öppen för alla intresserade medlemmar att delta i (eller bara lyssna och lära) en så kallad Contest. Det innebär att vi kör med klubbsignalen SK5DB och skall försöka få tag på andra stationer som deltar i samma aktivitet. Även ni som kommer att delta på vår certifikatkurs kan delta "på riktigt", men med stöd av en mentor med egen signal.

Den test vi skall köra är UBA Contest SSB, 26/1 14:00 - 27/1 14:00 (klicka på länken för att läsa reglerna)

Lördag startar vi lite före 14:00 och på kvällen, vid ca. 20-tiden.
Söndag startar vi ca. 08:00 och slutar vid 14:00, men är nog kvar en timme till (eller så).

Inplanerade mentorer:
Lördag: SM5XSH Martin och SA5DAG Dag
Söndag: SM5XSH Martin och SM5SYO Mikael

Vi kör MultiOp-klassen, vilket innebär att vi kan byta person vid klubbradion fritt.

Denna info är även inlagd i Facebookgruppen "Medlemmar Uppsala Radioklubb - SK5DB". Om du är medlem i klubben och har Facebook, ansök om medlemskap i Facebook gruppen för senaste uppdateringar om denna och andra klubbaktiviteter.

Välkomna!
Martin SM5XSH

(PS. Det finns även en del contest som fungerar bra som introduktion i februari och mars. Lite oklart om vilka vi kan köra som klubbaktivitet. Har du inte kört en contest tidigare är det en bra introduktion till både contest som sådant och klubbradion och allt runt i kring att delta.)