Helgen 20-21 januari genomförde flera medlemmar från SK5DB testen HA DX Contest.

Egna insatser gjorde SM5NQB, SM8B (SA0BVA), SM5BS och SI5Y (SM5BKK). Totalt kördes det 364 QSO:n på både CW och SSB av dessa operatörer.

I klubbstugan samlades SM5SYO, SA5ODJ, SA5DAG och SM5XSH för att prova multiklass med "high power". Det kördes bara SSB och på söndagen kördes en hel del "Run" av SYP och ODJ. Det fyllde på lite snabbare med stationer i loggen, men det gäller att vara säker på motstationens signal och utväxlad rapport och tävlingsmeddelande såklart!

SK5DB var signalen från klubbbstugan och det blev lite över 200 kontakter.

Totalt gjorde denna insats att SK5DB rörde sig uppåt i klubbtävlingen på SSA:a HF cup http://ssa.se/hfcup/

Nästa helg är det UBA DX för SSB och REF för CW.

Hoppas att flera kan köra och för dig som inte har antenner och radio hemma, eller vill köra en multioperatörsklass, så blir det förhoppningsvis även då aktivitet från klubbstugan!

SM5XSH / SE5S Martin (okej då, även 8S8S ;-)