Som vanligt kör vi första och tredje helgfria måndagen där den första även är styrelsemöte, samma tider.
Nytt är att andra och fjärde helgfria måndagen har vi öppet, då med lite betoning på " läxläsning " för de som ska ta certifikat. De ska då finnas en eller flera personer som kan hjälpa "studenterna" med att räta ut frågetecknen till utropstecken.

I mån av möjlighet kan även andra frågor ställas som rör amatörradio. Träning på trafik under direkt överinseende av certifierad amatör kan ske med klubbstationen inklusive hantering av logg och qsl.

Vi efterlyser även någon certifierad som kan ställa upp den tredje helgen i oktober då Jamboree on the air går vid Nåntuna.
Scouterna brukar förse oss med mat på lördagen. Kan du ställa upp? Lördag ev. även halva Söndagen, hel dag eller timmar ?

Ha nu en skön midsommar och semester om du får någon. Nästa klubbmöte är den första måndagen i September 5/9.