Efter mycket strul med vår gamla hemsida togs beslutet att den skulle få gå i välbehövlig pension.
Den gamla sidan var uppbyggd i Joomla 1.5 som slutade uppdateras för flera år sedan och använde en äldre version av programmeringsspråk. Detta ledde till en del problem efter att vår webleverantör uppgraderade sina servrar.

På beslut av styrelsen fick jag (SA5BCG) uppdraget att bygga upp en helt ny hemsida med senaste versionen av Joomla och alla ingående komponenter. Och efter många sena kvällar så är den äntligen här.
Det återstår fortfarande en del småpyssel att göra och antagligen kryper det runt en del buggar på sidan även om jag tycker mig ha hittat de flesta. Tveka inte att hojta till om ni ser nåt som inte ser rätt ut.

Det är en hel del nytt funktionsmässigt och givetvis även utseendemässigt men jag har försökt att få med så mycket som möjligt av allt innehåll från gamla sidan.

En stor nyhet är att vi nu har en helt webbaserad bokning av klubbstugan. Som inloggad medlem hittar ni Boka klubbstugan under Medlemsinfo.
Den bör vara självförklarande och enkel att använda. Skulle det visa sig att det är invecklat så kan jag knåpa ihop en guide men jag ger er en chans att lyckas själva först.
En mycket viktig detalj som man inte får missa är att bokningen inte är genomförd förrän ni kvitterat bokningsmailet som kommer direkt.

Rättigheter för styrelsemedlemmar och övriga funktionärer med publiceringsrättigheter kommer fixas efter kommande årsmöte.

Nu ska vi tillsammans bara se till att hålla vår hemsida levande. Kom gärna med tips per epost till någon i styrelsen om ni hittar nåt som bör lägga upp under någon av alla kategorier.