Uppsala möte hölls i år på dagen, Nationaldagen Onsdagen den 6/6.
Vid tiotiden var vi två personer. Snart nog kom det fler och vi kunde sätta upp det nyinköpta partytältet som kräver fyra man för uppsättning. Ingen av oss hade tidigare satt upp ett dylikt tält men det gick både snabbt och bra.

alt alt
Likt en svepning lades taket på. Njutbar vistelse trots vindarna.

Rolf kom och gick ut med tipsfrågorna till tipspromenaden. Vid 11 tiden började det strömma in fler och kocken Martin kom och tog tag i serveringen, han fick även en hantlangare i Hans SA5BVE. Som vanligt läckra mackor. Drygt en timme senare vidtog korvgrillningen.

alt alt
Spänd väntan på grillkorven. Vad är det för konstg fråga här?

Radio då? Det är ju ett radiomöte. Jodå, Rolf körde en del qso,n med sin FT817. Några qson utväxlades på klubbstationen. JAg valde att hålla en låg profil i år för att se hur många andra som aktiverade etern. Det gick åt mycket tid till prat med besökarna.

Dessutom hade vi arbete i det tyngre området på gång. Magnus SA5BCG och Frank (not the sheep) SA0BJF arbetar med fundamentet till den nya VHF masten för satellitantenner mm.

alt alt
Arkeologisk utgrävning av gammal mast. P- skylt som förvandlats till borrmall.

Slutresultat blev att trots det hotfulla vädret fick vi bara en regnskur över oss och då var tältet och scoutstugan bra att ha tillgängligt. Vi räknade in till 21 besökare. Det låga antalet kan nog bereo på konkurrens från andra festligheter denna dag och det hittils ostadigaste vädret i Uppsala mötes historia. Nästa år blir det nog på en vanlig helgdag kring Nationaldagen.

Kolla även filmen, länk här.

Foto SA5BBE och SA0BVA

/MEK