INSTÄLLT!

Martin SM5XSH (jag) har åkt på en förkylning med mycket nysande och lite feber.

Den contest som vi tänkt köra från klubben måste vi ställa in, både på lördag och söndag!

Micke SM5SYO som skulle ta hand om söndagen har haft influensa och är inte återställd från det.

73 de SM5XSH Martin

Dags att köra lite contest med klubben?

Kommande helg, 25-26 janauri går UBA DX Contest på SSB med start 13:00 UTC (14:00 svensk tid). Testen pågår i 24 timmar och vi har bemanning med undertecknad SM5XSH på lördagen och SM5SYO Micke på söndag.

Vi kör med klubbens signal och du som vill komma och hjälpa till, eller bara lyssna, är välkommen till klubbstugan.

Även du som ännu inte har fått ditt certifikat är välkommen.

Jag och Micke hjälper er som inte har provat på contest tidigare med stöd och support, så ni blir inte "utkastade i hetluften" utan får hjälpa till i egen takt och så mycket ni vill.

Förra året körde vi 292 kontakter i denna test. Undrar om vi får fler i år? Kanske inte, men för

Regler hittar du på https://www.uba.be/en/hf/contest-rules/uba-dx-contest-rules

Välkommen!

SM5XSH Martin