17-18 mars 12:00-11:59 UTC (24h), Russian DX Contest

24-25 mars 00:00-23:59 UTC (48h), CQ WW WPX SSB

Ovanstående två aktiviteter är det som närmast finns i contestkalendern och som passar bra att köra från klubben. Båda har multioperatörsklasser, SSB och "alla kan köra alla"-regler.

Vill du vara med i en klubbaktivitet och köra i någon av ovanstående, eller båda, så behöver jag få reda på det.

Tillgången till "mentorer" är lite begränsat, så om du vill vara med behöver du ange önskemål om datum och tidsperiod så skall jag se vad vi kan ordna.

Meddela via mail till sm5xsh-at-ssa-punkt-se

Har du möjlighet att köra månadstesten?

Jag kommer förmodligen att köra från klubben söndag 18/3.

SSB-delen går 16:15-17:15 svensk tid och du får gärna komma och heja om du vill. Tyvärr är det single op, så vi kan inte växla op. Men om du vill köra CW så går den delen 15:00-16:00.

73 Martin

Uppdatering 180315

Russian DX Contest 17-18 mars körs inte som en klubbaktivitet. Däremot kommer undertecknad att köra single op från klubbstugan.

CQ WW WPX SSB kommer att köras som en klubbaktivitet med ett par deltagare. Det finns plats för fler, om någon vill vara med och jaga ihop kontakter åt klubben!

Kontakta SM5XSH Martin (sm5xsh-at-ssa-punkt-se)